Для кожного з нас тривалий експлуатаційний термін обладнання є одним з найважливіших факторів, але після покупки нерідко користувачі все-таки стикаються з періодичними поломками. Деякі з них є наслідком неправильної експлуатації, тому представлена ​​далі інформація стане актуальною для тих, хто має намір уникнути здачі купленого компресора в ремонт. Серед найбільш частих проблем:

  1. волога в нагнітається повітрі;
  2. занадто слабкий тиск і нездатність підключаються інструментів працювати;
  3. зупинка під час роботи без видимої причини;
  4. відключення відразу після запуску.

Якщо компресор новий, в чому може бути причина проблеми? Перше, про що подумає власник, невідповідність зазначених параметрів реальним або неякісна збірка. Насправді ж необхідно елементарно дотримуватися вимог з експлуатації та обслуговування компресора. В іншому випадку знижується продуктивність, погіршується якість роботи, скорочується експлуатаційний термін. Навіть при наявності гарантії вона не поширюється на поломку, викликану порушенням експлуатаційних норм. Користувачеві доведеться витрачати власні кошти на ремонт. Розглянемо по порядку, які заходи необхідно приймати для запобігання поломок з власної вини.

Підготовчі роботи перед експлуатацією

Уважно ознайомтеся з інструкцією перед експлуатацією, вивчіть ключові вимоги до правил безпеки, експлуатаційних умов і показників електромережі.

  • Встановлюйте обладнання на рівній поверхні, інакше подача масла порушиться, отже, тертя збільшується і прискорюється знос робочих елементів. Правильна установка обладнання дозволить знизити рівень зносу і змастити деталі максимально ефективно.
  • Установка агрегату в приміщенні вимагає наявності відстані від компресора до стіни не менше півметра. Дотримуватись цього необхідно для забезпечення доступу повітря до двигуна з метою запобігання перегріву.
  • При установці агрегату на вулиці необхідно спорудити навіс для захисту компресора від дощу. Оптимальну роботу устаткування забезпечить температура в межах від +5 до +40 градусів, в іншому випадку при негативних температурах масло замерзне, і двигун не буде працювати. Якщо ви все-таки змушені експлуатувати компресор при негативних температурах, підігрійте масло феном, направивши його на бак, і чекайте, поки масло не стане рідким. Для визначення консистенції дивіться в мірне віконце.
  • Уникайте використання численних подовжувачів і перехідників при підключенні компресорної установки до електромережі. В іншому випадку обладнання відключиться через втрати напруги, двигун вийде з ладу, а робота буде нестабільною. При використанні подовжувача, його довжина не повинна перевищувати 5 метрів, для отримання стабільного напруги яку буде оптимальним.
  • Категорично забороняється торкатися до компресора сирими руками, обов'язково використовуйте захисні рукавички - такі заходи безпеки. При проведенні фарбувальних робіт, обробки металу і деревини надягайте респіратор і захисні окуляри, в іншому випадку в очі може потрапити фарба, стружка і пил.

Правила експлуатації


Закривайте повітряний кран перед підключенням обладнання. Далі закріпіть робочий інструмент на повітряному шлангу за допомогою штуцера. Розташованої на корпусі поворотною ручкою скористайтеся для регуляції тиску. Ознайомтеся з рекомендованими виробником параметрами до обладнання і переконайтеся в тому, що значення на манометрі їм відповідає.

При використанні фарбопульта дотримуйтеся відстані в 4 метри і більше між інструментом і компресором, в іншому випадку на нього будуть потрапляти бризки, а оскільки конструкція передбачає наявність електричних компонентів, що нагріваються до 99 градусів, виникає високий ризик займання і вибуху. Довжина шлангу повинна складати 5-7 метрів - такий розмір забезпечує користувачеві свободу дій і дозволяє піти від компресора на безпечну відстань. Також така довжина дозволить скоротити до мінімуму втрати тиску повітря, чого не можна сказати при використанні більш довгих шлангів.

Завжди дотримуйтесь робочий режим, зазначений в інструкції, цей параметр безпосередньо залежить від обсягу ресивера і від продуктивності компресора. Наприклад, робота в режимі 8 хвилин роботи, 7 хвилин відпочинку оптимальна для агрегату з 100-літровим ресивером. Дотримуватися цієї вимоги необхідно для охолодження двигуна, а також для поповнення в ресиверної баку запасів стисненого повітря.

На завершальному етапі тиск в ресиверної баку необхідно скинути, в іншому випадку виникне висока пускова навантаження, електромережа не витримає і устаткування не включиться.

Продовження експлуатаційного терміну

Регулярне технічне обслуговування є ключовою умовою для забезпечення справної роботи. Даний комплекс заходів представлений заходами щодо запобігання зносу деталей, визначення дефектів і попередження поломок. Перед тим, як приступити до виконання профілактичних робіт, вимкніть реле тиску і сам агрегат від мережі, спустошите ресивер.

Проводьте перевірку повітряного фільтра кожні 100 годин експлуатації, виконуйте цю процедуру частіше, якщо приміщення дуже запилене. Очистіть або замініть його, якщо фільтр забруднений. Для промивання фільтра використовуйте теплий мильний розчин і далі просушіть фільтр. Якщо вчасно цього не зробити, повітряний канал засмітиться, двигун перегріється, продуктивність роботи знизиться, що в результаті призводить до активного зносу деталей. Нагрівання двигуна буде обмежений, якщо опір повітря на вході буде знижений.

Заміну масла необхідно провести через 50 годин після першого запуску, далі процедуру необхідно повторювати кожні 300 годин. Наявність масла в бачку необхідно перевіряти перед кожним запуском агрегату, для чого достатньо заглянути в мірне віконце. Долийте масло, якщо його рівень нижче середньої позначки. Купуйте тільки ту марку масла, яку рекомендує виробник, категорично забороняється змішувати різні склади між собою. Якщо не дотримуватися даних рекомендацій, двигун буде засмічуватися через випадання відкладень, опадів, а також піноутворення. Далі метал окислиться, деталі будуть більш активно зношуватися. Після того, як ви долили масло, для запобігання витоку обов'язково закрийте кришку щільно.

Пам'ятайте, якщо цілісність корпусу ресивера буде порушена, відремонтувати його вже не можна, тільки замінити. Зливайте вчасно накопичилася рідина, закручуйте його щільно після зливу, в іншому випадку виникне витік повітря, і якість роботи буде погіршено за рахунок скупчення вологи в резервуарі.

Що стосується приводу пасової передачі, натяг ременів необхідно перевіряти. Своєчасно очищайте корпус компресора, але ні в якому разі не користуйтеся легкозаймистими речовинами, наприклад, розчинниками. Для максимально глибокого очищення можна скористатися продувальним пістолетом.

Всі витрачені на профілактику та обслуговування компресора кошти будуть в повній мірі виправдані, оскільки пристрій буде максимально довго і ефективно працювати без єдиної поломки.