Дизельний генератор - пристрій, який перетворює механічну енергію обертання валу в електричну. Як правило, дизельні генератори виконуються у вигляді установки пересувного або стаціонарного типу, і може бути застосовний в якості резервного або основного джерела живлення.

У даній статті ми розглянемо таку важливу функцію дизельних генераторів, як підігрів і навіщо він потрібен.

Вплив низької температури на запуск генератора

У дизельного генератора є один істотний недолік, а саме важкий запуск в холодну пору року. І справа тут не в конструкції двигуна апарату - навіть найякісніші дизельні генератори відрізняються цим недоліком. Проблема ця повністю залежна від палива, яке споживається генератором даного типу - дизеля. Коли температура повітря знижується, на вітчизняному ринку все одно можна купити тільки паливо літнього типу, яке має настільки сильною в'язкістю, що коли температура знижується до позначки в 3 градуси, знижується і потужність генератора, а витрата палива зростає в кілька разів.

Коли ж температура повітря долає позначку в 8 градусів, то починається процес вильотів парафінових кристалів, а при -11 ... -15 градусах паливо повністю перетворюється в парафін і обмежує прохідності паливних фільтрів з магістралями. Тому, навіть якщо і вийшло завести дизельний генератор, не факт, що він пропрацює хоча б кілька хвилин.

Так як дизельний генератор все ж вважається найкращим представником серед генераторних установок, то рішення даної проблеми все ж є. Можна додати антигель, змішати солярку з гасом, бензином або зовсім не експлуатувати дизельний генератор під час холодної пори року. Проте, найкращим вирішенням даної проблеми все ж є підігрів.

Функція підігріву палива в дизельному генераторі

Для нормальної роботи, дизельний генератор Vitals вимагає досить просторе приміщення, так як виділяє чималі дози тепла в робочому стані. Як правило, дізельнікі встановлюються в приміщеннях технічного типу, не призначених для життя або ж на свіжому повітрі.

Іноді, апарат може довгий час не використовуватися за непотрібністю, а разом з тим проводити в неактивності багато часу при низьких температурах повітря. Це спричиняє «тугого» розігріву генераторної установки. А адже він зобов'язаний запускатися відразу ж, як з'явилася необхідність, і приймати на себе навантаження. Саме для вирішення проблеми з довгим запуском оснащуються апарати функцією підігріву.

Полягає функція підігріву, а точніше сама його система в прогріванні рідин охолодження в автоматичному режимі. Електрикою систему підігріву постачає силове реле, яке працює від акумулятора. Реле вимикається при запуску дизельного генератора, а при відключенні, знову починає виконувати підігрів двигуна.

Прогрівається рідина до температури в 38 градусів і при досягненні її, підігрів вимикається. Як тільки температуру йде на спад - функція знову включається і продовжує свою роботу. Таким чином, двигун дизельного генератора постійно захищена від переохолодження 24 години на добу.

За рахунок наявності даної функції, двигун генераторної установки буде легко запускатися в будь-який час року і здійснювати стабільну роботу. Є ще одна обставина, яка належить брати до уваги при покупці генератора, оснащеного підігрівом. Якщо генератор з підігрівом значний проміжок часу не використовується, то акумулятори для підігріву можуть повністю втратити заряд. Щоб уникнути цієї неприємності, слід купувати дізельнік з функцією ЗУ. Вона запобігає втраті заряду акумулятора і буде тримати рівень заряду на необхідному рівні. ЗУ оснащена кабелем, який підключається до звичайної розетки і якщо генератор не використовується, електрику мережі надходить прямо в акумулятор. Як тільки генератор приводять в робочий стан, ЗУ автоматично припиняє свою роботу, а при необхідності, може запускатися. Якщо ж електричні мережі відсутні, то купувати апарату ЗУ - не резон.

Ситуації, в яких підігрів двигуна необхідний

Функція підігріву двигуна - це особиста перевага того чи іншого користувача. Є безліч рішень проблеми з неможливістю працювати в холодний період і не обов'язково купувати генератор з підігрівом. Однак, існує ряд ситуацій, коли його наявність не просто рекомендується, а необхідно. До цих ситуацій відносять:

  • Ситуацію, коли потрібно швидкий пуск генераторної установки. Коли необхідно терміново перейти на резервне електроживлення, особливо, якщо генератору чекають важкі навантаження, то функція підігріву повинна бути присутнім у виробі.
  • При установці апарату на свіжому повітрі або в приміщенні, яке не опалюється. У такому випадку функція підігріву просто повинна бути в апараті. В іншому випадку, дізельнік просто-напросто не запуститься в критичній ситуації або при термінової необхідності.
  • При установці АТС. Автопуск генераторної установки, чи то пак, без втручання користувача буде актуальний виключно тоді, коли резервне живлення запускається за 10-15 секунд. Іншими словами, електротехніка в даному випадку, не повинна відчувати відключення основного джерела живлення і перехід на резерв. Автоматично апарат без підігріву не зможе виконати свою роботу в короткі терміни.

Плюси функції підігріву

Дізельнікі з наявністю функції підігріву мають незаперечні переваги, а саме:

  • Значно збільшуються терміни експлуатації апарату;
  • Помітно зменшує витрату дизеля під час роботи;
  • Апарат набагато швидше приступає до роботи і має максимальні оберти двигуна;
  • Виключається знос не тільки двигуна, а й інших вузлів, що входять в конструкцію;
  • Забезпечується безперервна і стабільна робота генератора в момент експлуатації, а також без проблем запускається автоматика і управління дистанційного типу.